- Zákazník v postavení spotrebiteľa, (ďalej len ,,Spotrebiteľ“) má právo obrátiť sa na predávajúceho (Sabai a.s.) (ďalej len ,,Predávajúci“) so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva.
- Spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu ( ďalej len „ ARS“) subjektu ARS, ak Predávajúci na žiadosť Spotrebiteľa odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa doručenia jej odoslania.
- Návrh podáva Spotrebiteľ príslušnému subjektu ARS, možnosť obrátiť sa na súd tým nie je dotknutá. Subjektom ARS pre spory s predávajúcim e-shopu je Slovenská obchodná inšpekcia prípadné iný orgán ARS zapísaný v zozname Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky. Zoznam orgánov ARS je dostupný na webe MH SR: http://www.mhsr.sk
- Návrh musí obsahovať náležitosti podľa § 12 ods. 4 zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov.
- Návrh môže Spotrebiteľ podať v listinnej podobe, elektronickej podobe alebo ústne do zápisnice. Na podanie návrhu môže Spotrebiteľ použiť formulár, ktorého vzor je uvedený v prílohe č. 1 tohto dokumentu a ktorý je dostupný aj na webovom sídle Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky a každého subjektu alternatívneho riešenia sporov.
- Subjekt ARS môže odmietnuť návrh vtedy, ak bol podaný návrh po uplynutí jedného roka odo dňa doručenia zamietavej odpovede Predávajúceho na žiadosť Spotrebiteľa o nápravu alebo márneho uplynutia 30 dňovej lehoty odo dňa, kedy Spotrebiteľ odoslal Predávajúcemu žiadosť o nápravu, na ktorú Predávajúci neodpovedal. Taktiež môže odmietnuť v prípade, že Spotrebiteľ sa pred podaním návrhu preukázateľne nepokúsil vyriešiť spor komunikáciou s Predávajúcim alebo v prípade ak hodnota sporu nepresahuje sumu 20 eur. Subjekt ARS môže odmietnuť návrh aj vtedy, ak sa návrh týka veci, ktorou sa už predtým zaoberal a Spotrebiteľ bol informovaný o vybavení jeho podania, pričom návrh neobsahuje žiadne nové skutočnosti a ARS by bolo vzhľadom na všetky okolnosti zjavne neúčinné. Ak je zrejmé, že ARS by bolo možné viesť len s vyvinutím neprimeraného úsilia, subjekt ARS môže takýto návrh odmietnuť. V prípade, že subjekt ARS odmietne návrh Spotrebiteľa, v takom prípade mu to bezodkladne oznámi aj s odôvodnením odmietnutia návrhu.
- ARS sa začína dňom doručenia úplného návrhu podľa § 12 zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov subjektu ARS.
- Strany sporu sú povinné poskytnúť potrebnú súčinnosť subjektu ARS na dosiahnutie rýchleho a efektívneho priebehu alternatívneho riešenia sporu. 9. Náklady spojené s alternatívnym riešením sporu znáša každá so strán sporu samostatne bez možnosti ich náhrady.
VZOR NÁVRHU NA ZAČATIE ALTERNATÍVNEHO RIEŠENIA SPORU
Údaje o spotrebiteľovimeno a priezvisko:
bydlisko:
adresa na doručovanie:
emailová adresa:
telefonický kontakt:
Údaje o predávajúcomobchodné meno/názov:
miesto podnikania/sídlo:
identifikačné číslo:
emailová adresa:
webová stránka:
telefonický kontakt:
Detaily prípadu dátum nákupu/podpisu zmluvy:dátum dodania:
miesto nákupu:
cena tovaru alebo služby:
spôsob platby: (Napríklad bankový prevod, hotovosť, šek, kreditná karta alebo debetná karta.)
spôsob predaja: (Napríklad predajňa, elektronický obchod, iný predaj na dia¾ku (napr. ponukový katalóg, telefón), podomový predaj, predajná akcia, trh/veľtrh, aukcie alebo internetové aukcie.)